Prestalo mi fungovať pripojenie do internetu ? čo mám spraviť, skontrolovať?
1. V prvom rade je potrebné skontrolovať, ktoré kontrolky (LED) svietia alebo blikajú na prednom paneli zariadenia Vigor2700 VGST / VoIP
2. Predpokladom pre funkčné pripojenie do internetu je trvalé svietenie kontrolky ADSL2+ a zároveň pomalé blikanie ACT (1x za sekundu).
Možné chybové stavy:
A/ ak kontrolka ADSL2+ svieti a zároveň ACT bliká rýchlo (cca 4x za sekundu) ? router má poškodený firmware ? je nutné firmware upgradovať
B/ ak kontrolka ADSL2+ bliká (asi 2x za sekundu) a zároveň ACT bliká pomaly (asi 1x za sekundu) tak linka ADSL nie je synchronizovaná:
- treba skontrolovať či sú správne zapojené káble a splitter, môže byť problém u poskytovateľa ADSL pripojenia, alebo pokazený router Vigor2700VGST / VoIP.
C/ ak kontrolka ADSL2+ svieti a zároveň ACT svieti a cca každých 7-10 sekund sa rozsvietia a zhasnú všetky 4 kontrolky LAN:
- router zostal v režime reštartovania: Je potrebné upgradovať firmware v routri.
3. Ak kontrolky svietia podľa popisu v bode B, tak je potrebné skontrolovať či bolo správne zadané meno a heslo pre prístup do internetu, a či je router správne pripojený k internetu.
4. Ak je router správne pripojený k internetu a nie je možné otvárať WEB stránky, skontrolujte či ste použili správne prístupové údaje ? meno a heslo (získané od poskytovateľa pripojenia do internetu ? nie testovacie meno a heslo), inak bude problém v konfigurácii vašej siete LAN, prípadne nesprávna konfigurácia TCP/IP protokolu. Nechajte si tieto nastavenia skontrolovať správcom vašej siete.