Konfigurácia pripojenia do interneru pomocou WEB rozhrania.
Do WEB konfigurácie sa viete dostať pomocou ľubovoľného prehliadača Internetových stránok (Internet Explorer, Mozilla, FireFox, Opera atď) zadaním jeho IP adresy, ktorá je štandardne nastavená na 192.168.1.1.
Detailne Vám to môžeme priblížiť takto:
Spustite ktorýkoľvek internetový prehliadač. Je úplne jedno aký máte nainštalovaný operačný systém MS Windows 95/98/98SE/ME/2000/XP/XP-64/XP ME/Vista, Linux, Unix, Mac OS...) a aj aký používate internetový prehliadač (Internet Explorer, Firefox, Opera, Netscape, Konqueror...).
Do políčka "Adresa" napíšete http://192.168.1.1 a kliknete na "Prejsť", alebo len jednoducho stlačíte kláves [ENTER].
Obrázok 1 Vloženie adresy routra: http://192.168.1.1
Ak je router správne nastavený a pripojený, v priebehu niekoľkých sekúnd sa Vám zobrazí okienko "Pripojiť na: 192.168.1.1" a pýta Meno používateľa a Heslo.
Vstup do WEB konfigurácie routra je:
meno používateľa: admin
a heslo je taktiež: admin
Pozri nasledujúci obrázok 2.
Obrázok 2 Okno pre vloženie prihlasovacích údajov
Po vložení potrebných údajov a po potvrdení sa Vám v okne prehliadača otvorí konfiguračné menu routra.
Obrázok 3 Príklad okna WEB konfigurácie routra Vigor 2700VGST / VoIP.
Pre nastavenie mena a hesla pre prístup do internetu je potrebné kliknúť v menu na položku ?Prístup do internetu ? PPPoE/PPPoA? a nastaviť v pravo hore kolonky ?užívateľské meno? a ?heslo? a kliknúť na ?OK?
Obrázok 4
Správnosť nastavenia a kontrolu samotného pripojenia je možné skontrolovať, kliknutím na ?Online Stav?. Ako na obrázku dole:
Obrázok 5
- Ak je ADSL linka zosynchronizovaná s poskytovateľom ADSL, tak v časti ADSL stav musia byť vypísané údaje ako Mod: G.DMT a Stav ..., ak tam nie sú žiadne hodnoty je problém z linkou ADSL najčastejší problém je v nesprávnom zapojení splitra.
- ďalej ak je správne meno a heslo tak v časti WAN stav musí byť vypísaný Mod: PPPoE, IP adresa... vtedy je router pripojený do internetu, ak je tam namiesto uvedeného napr. ?Chyba užívateľského mena a hesla?, znamená to že vaše meno a heslo nie je správne zadané alebo nie je aktivované na servri poskytovateľa. Ak je chybová hláška ?No response from server side? ? znamená to že poskytovateľ má problém so servrom, ktorý neodpovedá.